Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności

Są wymagane, aby umożliwić korzystanie z podstawowych funkcji witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub zapamiętywanie, na jakim etapie rezerwacji jest użytkownik. Bez tych plików korzystanie z Naszej strony nie będzie możliwe.

Umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika w celu oceny i poprawy jej wydajności dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy a także mają na celu dopasowanie i zapamiętanie preferencji użytkownika. Mogą one być również wykorzystywane do zapewnienia lepszej obsługi klienta na tej stronie. Na przykład: do zapamiętywania danych do logowania, zapisywania informacji o tym, co znajduje się w koszyku lub dostarczania informacji o sposobach korzystania z naszej strony, do zapisywania informacji o wybranym języku, regionie, rozmiarze czcionki, wyglądzie strony internetowej.

POSTĘPOWANIE TERAPEUTYCZNE PRZY OSTRODZE PIĘTOWEJ

24 czerwiec 2016

POSTĘPOWANIE TERAPEUTYCZNE PRZY OSTRODZE PIĘTOWEJ
Postępowanie terapeutyczne przy ostrodze piętowej w Klinice SOLAR

Ostroga piętowa to bardzo częsta jednostka chorobowa, wywołująca dolegliwości bólowe, które znacznie utrudniają poruszanie się oraz zaburzają normalną aktywność ruchową. Jednak nie każdy ból w okolicy pięty musi być ostrogą. Bóle w tym rejonie mogę być wywoływane przez inne jednostki chorobowe jak zespół Reitera czy zapalenie ścięgna Achillesa. Dlatego ważna jest przede wszystkim diagnostyka i dokładnie zebrany wywiad, na które kładziemy niezwykle duży nacisk. Ważne jest, by odpowiedzieć na pytania gdzie dokładnie boli, od jak dawna, co zaostrza a co łagodzi dolegliwości. Znaczący wpływ na powstawanie choroby ma na pewno tryb życia, który pacjent prowadzi. Narażone na nią są  szczególnie osoby, które wykonują pracę stojącą, intensywnie obciążają kończyny dolne lub posiadają wady budowy w obrębie stopy. Czynnikami rokującymi pomyślnie dla ostrogi są także nieprawidłowo leczone urazy w obrębie stóp bądź częste i długotrwałe chodzenie w butach na obcasie.
Poza wywiadem nie bez znaczenia jest także dokłada palpacja stopy przez lekarza oraz badania obrazowe dostarczone przez Pacjenta. W klinice istnieje możliwość wykonania USG zajętego chorobowo miejsca  przez fizjoterapeutę, w celu upewnienia się co do diagnozy. Dopiero wtedy rozpoczynamy ustalenie odpowiedniego programu leczniczego.
Powstawanie ostrogi
Wymienione wyżej czynniki, powodują w obrębie przyczepu rozścięgna podeszwowego mikrourazy. Rozścięgno to zbudowane jest z tkanki łącznej, znajduje się między piętą i palcami stopy. Odgrywa bardzo ważną rolę w przenoszeniu obciążeń powstających podczas chodu. Jeśli  obciążenia są zbyt duże i zbyt częste, suma mikrourazów znacznie wzrasta doprowadzając do powstawania stanu zapalnego. Z kolei przewlekły stan zapalny powoduje wytwarzanie się mikrozwapnień i odkładanie się złogów wapiennych, które z czasem zaczynają tworzyć narośl kostną – ostrogę. Co ciekawe ból w okolicy pięty generowany jest przez stan zapalny,  a nie przez  samą narośl kostną.
Objawy ostrogi piętowej
Najbardziej charakterystycznym objawem jest niezaprzeczalnie ból w okolicy pięty, który pojawia się i nasila podczas stania i chodu. Zmniejsza się lub znika całkowicie gdy kończyna zostaje odciążona.

Postępowanie terapeutyczne w Klinice:
Z uwagi specyfikę choroby, leczenie nie daje natychmiastowych wyników. Należy być cierpliwym, ponieważ już choćby zmniejszenie dolegliwości bólowych jest dużym sukcesem.
Poza szczegółową konsultacja lekarską i fizjoterapeutyczną, na standardowy siedmiodniowy pakiet leczniczy w przypadku ostrogi, stosuje się u nas program w którym dziennie wykonuje się średnio po 5 zabiegów. Dobre rezultaty osiągamy poprzez masaż w obrębie mięśni podudzia oraz stopy oraz  uwalnianie punktów mięśniowo- powięziowych w ich obrębie. Zmniejszające się napięcie w obszarze mięśni kończyny dolnej, lepsze ich odżywienie, dokrwienie, dotlenienie powoduje szybsze odprowadzenie stamtąd mediatorów stanu zapalnego. Skutki masażu podtrzymuje się poprzez dostosowany do jednostki chorobowej, trening medyczny. Prowadzone przez fizjoterapeutę ćwiczenia wspomagają pompę mięśniową oraz elastyczność mięśni, co wpływa na szybszą redukcję stanu zapalnego. Szczególnie ważne są tutaj poprawnie wykonywane ćwiczenia rozciągające mięśni, które będą  w przyszłości chronić kończynę przed mikrourazami. Baza zabiegów fizykoterapeutycznych przy ostrodze opiera się głównie na ultradźwiękach oraz fali uderzeniowej, które mają wspomóc ewentualne rozbicie złogów wapnia w obrębie rozścięgna. Stosuje się także jonoforezę z lekiem przeciwzapalnym bezpośrednio w miejscu bólu.
Bardzo ważnym elementem zarówno profilaktycznym  jak i leczniczym przy ostrodze, jest dbałość o prawidłowe ustawienie stopy, które często odbiega od fizjologicznego, nasilając proces chorobowy. Dlatego  tak ważne jest obuwie, w którym pacjent porusza się na co dzień. Klinika oferuje dodatkową usługę w formie wykonania specjalistycznych wkładek ortopedycznych, których cena jest stosunkowo konkurencyjna względem innych podobnych obiektów na terenie Polski.
Warto także wspomnieć działaniach profilaktycznych, które będą mieć wpływ na rzadsze lub mniej bolesne nawroty choroby. Do działań tych należą między innymi: unikanie przeciążenia stopy, szczególnie długotrwałego stania, unikania obuwia na wysokim obcasie, redukcja nadwagi, kontrolowanie prawidłowego ustawienia stopy oraz całej kończyny dolnej.
Więcej na temat pakietu ostroga piętowa w SOLAR pod adresem: http://www.klinikasolar.pl/ostroga_pietowa
Dodatkowe informacje na temat wkładek ortopedycznych:

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z usług Pienińskiej Uzdrowiskowej Kliniki Rehabilitacji Leczenia Bólu SOLAR.