Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności

Są wymagane, aby umożliwić korzystanie z podstawowych funkcji witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub zapamiętywanie, na jakim etapie rezerwacji jest użytkownik. Bez tych plików korzystanie z Naszej strony nie będzie możliwe.

Umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika w celu oceny i poprawy jej wydajności dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy a także mają na celu dopasowanie i zapamiętanie preferencji użytkownika. Mogą one być również wykorzystywane do zapewnienia lepszej obsługi klienta na tej stronie. Na przykład: do zapamiętywania danych do logowania, zapisywania informacji o tym, co znajduje się w koszyku lub dostarczania informacji o sposobach korzystania z naszej strony, do zapisywania informacji o wybranym języku, regionie, rozmiarze czcionki, wyglądzie strony internetowej.

BÓLE W ODCINKU PIERSIOWYM KRĘGOSŁUPA

04 listopad 2016

BÓLE W ODCINKU PIERSIOWYM KRĘGOSŁUPA

Bóle w odcinku piersiowym kręgosłupa

Kręgosłup to kolumna stanowiąca podporę dla całego ciała. Zbudowany jest z następujących elementów:

- 33-34 kręgów
- 23 krążków międzykręgowych (tzw. dysków)
- rdzenia kręgowego wraz z nerwami rdzeniowymi
- wiązadeł

Wyróżniamy następujące odcinki kręgosłupa:
- odcinek szyjny - 7 kręgów utrzymujących głowę
- odcinek piersiowy - 12 kręgów utrzymujących żebra
- odcinek lędźwiowy - 7 kręgów tworzących tylną ścianę brzucha
- kość krzyżowa - zrośnięcie 5 kręgów (połączenie z miednicą)
- kość ogonowa - 3-4 zrośnięte kręgi

Kręgi rozdzielone są między sobą krążkami międzykręgowymi, a całość stabilizowana jest wiązadłami kręgosłupa.
Wszystkie elementy ułożone są pod różnymi kątami tworząc naturalne boczne krzywizny:
- lordozę szyjną
- kifoze piersiową
- lordozę lędźwiową

Daje to efekt amortyzacji, która nie byłaby możliwa w przypadku konstrukcji o budowie prostej. Wypadkowa krzywizn pokrywa się z pionem, dzięki czemu człowiek może przybrać prostą sylwetkę.

Ból w odcinku piersiowym występuje stosunkowo rzadko w porównaniu do bólu w odcinkach szyjnym i lędźwiowym, ponieważ odcinek piersiowy jest wzmocniony przez żebra. Jednak jeśli już dochodzi do zmian w kręgosłupie piersiowym to objawy bólowe nie ograniczają się do pleców, ale mogą również dawać wrażenie dolegliwości narządów wewnętrznych. Jeśli zmiany występują w górnej części kręgosłupa piersiowego, ból może promieniować do kończyny górnej lub barku. Może się to również wiązać z wrażeniem dolegliwości ze strony płuc, przełyku i serca. Jeśli zmianami objęta jest środkowa część odcinka piersiowego kręgosłupa, może dojść do objawów żołądkowych, włączając wymioty. Zmiany w dolnej partii odcinka piersiowego mogą dawać odczucia sugerujące problemy jelitowe, schorzenia nerek, przydatków i cewki moczowej.

Syndrom th4 jest to zespół bólowy kręgosłupa, który charakteryzuje się:

- objawy sztywności górnego odcinka kręgosłupa piersiowego (Th2-6)
- parestezje/drętwienie obustronne w obrębie przedramion i rąk (objaw rękawiczek)
- osłabienie/ból/brak zręczności w przedramionach i rękach obustronnie występujące, które nie są związane z symptomami występującymi w przypadku urazu w danym segmencie ruchowym lub z dermatomami.
- występowanie objawów wynikających z podrażnienia układu nerwowego sympatycznego, takie jak zmiany temperatury. Objawy te są powiązane z symptomami występującymi w przypadku urazu w danym segmencie ruchowym lub z dermatomami.
- mogą lub też nie występować bóle głowy, które mogą przeobrażać się w objawy niedokrwienia kończyn górnych.

W leczeniu syndromu Th4 bardzo dobre rezultaty daje terapia manualna a mianowicie:

- mobilizacja odcinka Th
- manipulacja w górnej części odcinka Th
- rozluźnienie mm. oraz powięzi w odc. Th.