HYDROTERAPIA

10 lipiec 2018

HYDROTERAPIA

Hydroterapia

Hydroterapia czyli wodolecznictwo jest jednym z najstarszych działów fizykoterapii wykorzystywanym zarówno jako działanie profilaktyczne jak i lecznicze wielu dysfunkcji narządu ruchu. Woda to nośnik wszystkich rodzajów energii dlatego też jej działanie ma zdrowotny wpływ na organizm człowieka. W leczeniu jej największymi zaletami są temperatura, ciśnienie hydrostatyczne oraz hydrodynamiczne. Zabiegi polegające na wykorzystaniu wody do celów leczniczych powodują szereg zmian miejscowych a także ogólnych  wzbudzających natychmiastowe reakcje regulujące. Poprzez wykorzystanie wody stymulować można ośrodkowy układ nerwowy, układ mięśniowo – szkieletowy.
W klinice Solar do celów leczniczych wykorzystuje się kąpiel wirową kończyn górnych i dolnych. Kąpiel wirowa kończyn nie stanowi dużego obciążenia organizmu. Wirowy ruch wody powoduje delikatny masaż skóry w okolicy poddanej zabiegowi, co skutkuje znacznym przekrwieniem kończyn. Z racji tego przyspiesza krążenie krwi, a przez to prowadzi do lepszego zaopatrzenia tkanek w tlen  a jednocześnie szybkiego usuwania zbędnych produktów metabolizmu i toksyn. Kąpiel wirowa powoduje wchłanianie obrzęków i zmniejszenie zastoju krwi żylnej. Dzięki temu obserwuje się przeciwbólowe i przeciwzapalne działanie tego zabiegu. Wirująca woda uderzając w skórę drażni znajdujące się w niej zakończenia autonomicznego układu nerwowego. Układ ten unerwia narządy wewnętrzne, także kąpiel wirowa reguluje pośrednio pracę narządów wewnętrznych. Efekt termiczny ciepłej wody dodatkowo pozytywnie wpływa na układ mięśniowy prowadząc do zmniejszenia jego napięcia. Dzięki temu poprawia się zakres ruchów w stawach. W celu zwiększenia efektywności leczenia wywołanego kąpielą wirową kończyn do wody dodaje się płynną borowinę, która poprzez swoje właściwości dodatkowo bodźcuje organizm, wpływa na tkanki miękkie, zwiększając ich temperaturę. Jej cudowne działanie polega na dostarczaniu do organizmu substancji mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Ponadto opóźnia procesy starzenia skóry. Fizyczne właściwości wody, zalety borowiny dodawanej do kąpieli wirowych sprawią, że staje się ona wspaniałą formą uzupełniającą terapię manualną i inne zabiegi z zakresu fizykoterapii.

Wskazania:
- obrzęki limfatyczne,
- przewlekłe stany zapalne,
- stany pourazowe,
- zapalenia okołostawowe,
- stany po odmrożeniach,
- nerwobóle
- zaburzenia układu mięśniowego
- choroby reumatyczne obejmujące kończyny górne lub dolne,
- nie przebiegające ostro zmiany zwyrodnieniowe stawów,
- choroby nerwów obwodowych,
- choroba Reynauda,