LASER WYSOKOENERGETYCZNY

08 czerwiec 2018

LASER WYSOKOENERGETYCZNY

Laser wysokoenergetyczny

Laser ten charakteryzuje się trzema skupionymi wiązkami światła, które działają równocześnie. Dzięki temu pracuje on bardziej wydajnie i efektywnie a działanie bywa widoczne już po pierwszym zabiegu. Wyposażony jest w specjalny mikroprocesorowy układ sterujący, który sam reguluje parametry zabiegu. Aparat automatycznie oblicza optymalną częstotliwość oraz moc działania wiązki dla wybranej jednostki chorobowej, dostoswując ją do czasu pracy. Nie ma więc możliwości zaaplikowania zbyt dużej lub zbyt małej dawki. Zabieg jest dostosowany do inywidulnych potrzeb pacjenta. Dodatkowo promieniowanie charakteryzuje się jednoczesną pracą dwóch transmisji skupionych wiązek światła: ciągłą i impulsową. Dzięki emisji impulsowej uzyskuje się natchmiastowy efekt przeciwbólowy, jest on jednak dość krótkotrwały (oddziaływanie w obrębie włóken mielinowych typu Aalfa). Długotrwały efekt przecibólowy pojawia się po wykonaniu kilku zabiegów (minimum 5) i zawdzięcza się go emisji ciągłej promieniowania. Laser wysokoenergetyczny wykazuje działanie na wszystkie rodzaje włókien nerwowych przez co działa pobudzająco, ma wpływ także na system naczyniowy: wspomaga przepływ krwi i limfy.  Promieniowanie na poziomie tkankowym działa na zasadzie pobudzania komórek które daną tkankę tworzą. Przyspieszjąc metabolizm w obrębie komórek, laser sprawia, że szybciej transportowane są do niej składniki odżywcze i tlen, a odprowadzane zbędne produkty przemiany materii oraz mediatory stany zapalnego i mediatory bólowe. Usunięcie mediatorów bólowych wpływa na poprawę samopoczucia pacjenta, natomiast lepsze odżywienie tkanek zmniejsza okres regeneracji i niweluje stan zapalny.
Wskazania do zabiegu:
- bóle pochodzenia mięśniowego, neurogenne, dyskogenne,
- stany zapalne,
- choroba zwyrodnieniowa stawów,
-obrzęki,
- zmiany skórne (owrzodzenia, żylaki),
- blizny,
- inne, które wymagają przyspieszonego metabolizmu w obrębie tkanek.