FIZYKOTERAPIA

17 luty 2016

Fizykoterapia w naszej Klinice

FIZYKOTERAPIA

Fizykoterapia to jedna z form fizjoterapii, która oddziałuje na organizm różnymi bodźcami fizycznymi: światłem, prądem elektrycznym, falami magnetycznymi, ultradźwiękami, niską temperaturą. Te czynniki pobudzają procesy biologiczne w tkankach, dzięki czemu możliwe jest zlikwidowanie bólu, obrzęków, wysięków i stanów zapalnych.

Nasza Klinika ma najnowocześniejszy sprzęt fizykoterapeutyczny, dzięki czemu mamy możliwość w najkrótszym czasie zlikwidowania bólu, obrzęków, wysięków i stanów zapalnych.

DEEP OSCILLATION (głęboka oscylacja) to skuteczna terapia wspomagająca w przypadkach świeżych urazów (stłuczenia, krwiaki, skręcenia, naciągnięcie wiązadła, naderwanie mięśnia, itd.), ostrego bólu (np. lumbalgia, zespół bolesnego barku), obrzęków, wzmożonego napięcia mięśniowego oraz w terapii pooperacyjnej (znoszenie bólu, zmniejszanie obrzęków, poprawa ruchomości, przyspieszanie gojenia ran, poprawa elastyczności blizny). DEEP OSCILLATION jest zabiegiem przyjemnym dla pacjenta. Można ją zastosować już drugiego dnia po zabiegu. Głęboka oscylacja to uznana metoda terapeutyczna, stosowana w renomowanych ośrodkach limfologicznych, np. Wittlinger Centrum w Austrii (Szkoła dr Voddera). Zapewnia bardzo dobre efekty terapii zarówno w stanach ostrych, jak i przewlekłych, również w rehabilitacji onkologicznej. Jest opatentowaną metodą terapeutyczną.

BODYFLOW jedyna na świecie technologia umożliwiająca falową elektrostymulację mięśni gładkich naczyń. Terapia BODYFLOW przynosi znaczące korzyści w stanach pourazowych i w rekonwalescencji pacjentów po zabiegach chirurgicznych, w istotny sposób skracając okres leczenia, np. po zabiegach artroskopowych, endoprotezach itp. Działanie BODYFLOW przyspiesza wchłanianie obrzęków, usuwanie zalegających płynów oraz gojenie ran. BODYFLOW jest również stosowany jako profilaktyka zakrzepicy żył głębokich. Stymulacja BODYFLOW jest na tyle bezpieczna, że można ją stosować kilka razy dziennie. To opatentowana metoda terapeutyczna, mająca certyfikat innowacyjności.

SKANLAB unikalny aparat do diatermii, w pełni bezpieczny od strony promieniowania elektromagnetycznego – może pracować w każdym pomieszczeniu, nie zakłóca pracy innych aparatów, jest bezpieczny dla terapeuty, nie ma ograniczeń czasu pracy. Aparat zapewnia bardzo głębokie przegrzanie, dzięki temu skuteczność terapeutyczna jest osiągana już po 6 minutach zabiegu. Aparat znajduje zastosowanie w  szczególności w przypadkach chronicznego bólu, zwyrodnień, bólu mięśni oraz jako przygotowanie przed terapią manualną.

FALA UDERZENIOWA terapia falą uderzeniową to skuteczna, nowoczesna metoda leczenia przewlekłego bólu związanego ze zmianami w układzie kostno-mięśniowym. Fale uderzeniowe są akustycznymi falami przenoszącymi energię w bolące miejsca. Dzięki dostarczonej energii następują procesy leczenia i regeneracji ścięgien, tkanki miękkiej i kostnej. Daje ona szybką ulgę i przywraca sprawność ruchową, poprawia metabolizm zmienionej chorobowo tkanki, powoduje rozpuszczanie zwapnień, redukuje zmęczenie i ból.

Cel zabiegu:
Ø Poprawienie metabolizmu i mikrocyrkulacji
Ø Rozpuszczenie zwapniałych fibroblastów
Ø Zwiększenie produkcji kolagenu
Ø Zmniejszenie napięcia mięśni
Ø Zmniejszenie odczucia bólu

Wskazania:
Ø Łokieć tenisisty
Ø Ostroga piętowa
Ø Łokieć golfisty
Ø Bóle barków (ze zwapnieniami i bez)
Ø Bóle w okolicy biodra
Ø Bóle ścięgna Achillesa
Ø Kolano skoczka
Ø Zespół mięśnia piszczelowego przedniego
Ø Zapalenie powięzi podeszwowej stopy
Ø Wyrośla kostne w drobnych stawach dłoni w przypadku choroby zwyrodnieniowej stawów  I stopnia

Zalety terapii falą uderzeniową:
Ø Szybka ulga w bólu
Ø Przywracanie sprawności ruchowej
Ø Krótki czas terapii
Ø Metoda bezinwazyjna
Ø Brak efektów ubocznych

AQUAMED rozluźnia mięśnie, łagodzi ból, pobudza krążenie i zapewnia głęboki relaks. To wszystko bez konieczności rozbierania się, bez kontaktu z wodą. Masaż AQUAMED jest połączeniem masażu i ciepła dla uzyskania znaczących efektów leczniczych oraz relaksu. Urządzenie pozwala w najszerszym zakresie dostosować masaż do indywidualnych potrzeb użytkownika: masaż całego ciała, masaż częściowy: tułów, kończyny dolne, wyznaczone sfery, kombinacja wyznaczonych sfer, ze zróżnicowaną siłą oraz wybraną temperaturą.

Jak działa AQUAMED?

Osoba, ubrana w lekką odzież, kładzie się na elastycznej macie, przykrywającej podgrzewaną wodę w urządzeniu AQUAMED. Ciało swobodnie kołysze się na macie pokrywającej wodę. Indywidualnie regulowane, sterowane komputerowo strumienie wody poprzez cienką matę masują ciało, z możliwością zastosowania różnych rodzajów masażu: masaż całego ciała, masaż dowolnie wybranego odcinka ciała, masaż punktowy, zdowolnie wybranym natężeniem: od bardzo intensywnego masażu po wyjątkowo łagodny. Masaż całego ciała bądź wybranych partii, w zależności od wykorzystanego programu, nastroju, kondycji, bez konieczności rozbierania się, bez kąpieli.

Wskazania:
Ø Zespoły bólowe kręgosłupa w następstwie przeciążenia układu kostno – stawowego
Ø Bóle mięśni grzbietu związane z wykonywaniem niektórych zawodów
Ø Zespół szyjny
Ø Zespół rwy kulszowej
Ø Reumatyzm
Ø Choroba zwyrodnieniowa stawów
Ø Lumbago (korzonki)
Ø Otyłość
Ø Redukcja cellulitu

POZOSTAŁE ZABIEGI FIZYKOTERAPEUTYCZNE OFEROWANE W NASZEJ KLINICE:
Ø prąd stały - galwanizacja